BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 23 June 2009

Camne ni??? Tolong la...

"Tembam", "Gemuk", "Giant"


Itu adalah antara panggilan yang sering aku dengar dan terima daripada rakan2 pejabat mahupun family sendiri...duh! tensen betul la...

Kelmarin plak, Shuk bagi aku tempoh 6 bulan untuk turunkan berat badan...2x duh!!

So, mulai semalam aku dah tak makan malam...
Untuk permulaan ni (maybe dlm masa 1 bulan) , aku wat camni...
Pagi - Roti wholegrain fibremeal (gardenia) 3 keping + minuman panas
Tengahari - Nasi (aku masih perlukan wat sementara) + ikan + sayur ( ayam n daging x blh amik)
Malam - x boleh makan atau klw lapar makan epal hijau + susu

Apa yang tak best... aku x boleh makan peberet aku Mc'D!!!

Harap2 aku tabah dan sabar dalam cabaran untuk kurangkan berat badan ni...

* Lupa lak nak tulih..hehehe

Senaman juga tak dilupakan..aku menari tiap2 ptg guna PS2..hehehe..kira boleh la kan, coz aku takut nak joging sensorang dah nak senja2 tu...

5 comments:

Zura Hilman said...

exercise mi! exercise! kalo diet tapi x exercise nnt abes selulit satu badan.... kalau ko exercise... nasi still boleh makan tau!! hehe... marilah kita sama-sama menurunkan berat badan!!!

Kimi Kay MS said...

petang2 tu gi naik gym kat hq... aku lupa dah la pulak tkt 30 ke 31... rasanya 31...
free jek... takkan sbagai staff ko tanak amik peluang tuh?
tapi best exercise kalo ada kawan sama2 buat kan?

puan aimizita said...

oppss..ekceli pasal excercise tu aku menari tiap2 petang..guna PS2..hehehe..aci ke hah..

lgpun aku takut la nak g joging sensorang ptg2...

apapun, tima kasih ats sokongan u alls..
thanks zura..thanks kimi

Kimi Kay MS said...

no problem beb...
kenapa kita tak buat aerobik ek reramai lagi best hapa?
aerobik kalo buat lagi seronot & kurang rasa tertekan berbanding buat senaman lain pasal pergerakannya banyak macam menari
tapi kalao dapat cari instructor/orang yg biasa buat lagi bagus, takde la kita tercangak2 tak tau nak buat apa lagi lepas buat satu benda, betul x?

puan aimizita said...

betul..betul..betul..bgs cadangan tu..