BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 21 April 2009

Inilah sikap pemandu di Malaysia

Pagi ni hujan lebat, jd kat KL ni dah lumrah bila hujan memang jalan jem teruk. Apa yang terjadi hari ni adalah Shuk jatuh motor...ni sume gara2 pemandu kereta yang tetiba nak tukar lane tp tak bg signal..mahal sgt kot nak bayar bila nak bg signal tu..pemandu kat KL ni memang kurang ajor...kan..kan..kan...

Sian kat Shuk, kaki terseliuh, motor rosak, henpon rosak....huhuhu...
Sabar je la yea abang...

2 comments:

Kimi Kay MS said...

standard le tu
memang dreba kat mesia neh ramai yg kurang ajar
nak2 pulak pempuan cha ya nun alip & kap lam ya nga...
aku pnah nyaris kene langgar bila kat roundabout tuh, bleh plak pempuan cha ya nun alip tu tetiba je nak belok ke kanan [kitorang nak ke kiri], dgn tak bagi signal nya hapanya, aku tunjuk penumbuk kat pempuan tu, dia bleh buat muka ba alip ba ya je...

tu sbab aku kalao tengah elok2 nek motor sorang2 pastu tetiba ada keta nak main kuar je tak bagi signal, memang aku hon, peduli apa? kalau langgar aku tau nak tanggungjawab takpe lagi...
tapi haram, maunya dorang nak benti? silap2 kita plak yg nek motor ni dituduhnya rempit, sia2 je...

org yg biasa perangai ba alip ba ya neh, kalo dia tak makan benda tuh [cam ca ya nun alip] mesti dorang tak penah merasa naik motor, peritnya, panasnya, bahayanya...

puan aimizita said...

BETUL..BETUL..BETUL..