BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 30 March 2009

Jem dan jem lagi...


Pemandangan di atas adalah perkara biasa yang aku tempuhi dalam perjalanan daripada Tol Senawang ke Kuala Lumpur. Asal Ahad je jem..asal jem je Ahad..(har har har..apa aku cakap ni). Jem teruk bangat, tapi bila sampai je kat Seremban..tak apa pun yang berlaku..agaknya tadi ada gajah melintas gamaknya..adus..serius mmg aku penat giler...dah la kepenatan kat rumah pengantin, pastu tambah lagi dengan penat jem...kete manual,jd mesti korang faham kan...huhuhu...

Yang ni plak, aku sempat lagi snap gambar kerja-kerja pengukuhan tebing di Bukit Putus...dari pemerhatian aku, tanah runtuh yang berlaku di sini lebih teruk dari 2 minggu yang sudah..kesan runtuhan makin besar..aku boleh bezakan coz boleh dikatakan aku tiap2 minggu balik kampung.. risau plak aku tengok kesan runtuhan tu..yang JKR dok kukuhkan, tebing yang jatuh ke bawah gaung..yg dari bukit jatuh ke atas jalan cuma ditutup dengan kanvas..yang ini lah yang aku maksudkan makin besar kesan runtuhan tu..mmm..alam sekitar n bumi kita makin rakus dihambat pembangunan nampaknya....

0 comments: